God Jul og Godt Nyttår!

Julegavekort 2017 - 25 timer (1).png

 

Kroppen vår har godt av aktivitet året rundt, også i jula, og også selv om vi ikke er hos dere disse søndagene.

Vi gleder oss masse til å komme tilbake i januar.

Frem til da har vi laget et lite treningsprogram som dere kan øve på :-)

 

Treningsprogram i jula.

Oppvarming:f

Aktivitet i 20 sekunder, pause i 10 sekunder.

  • Situps

  • Knebøy

  • Planke

  • Markløft. Bruk gjerne denne øvelsen også som en tøy av bakside lår.

Hoveddel:

Denne gjør dere som sirkeltrening. Dere er aktive i 45 sekunder med 15 sekunder pause. Gjør så mange repetisjoner som du selv vil og i ditt eget tempo. Husk å stoppe når du enda klarer å gjøre en til.

  • Balanse: Stå på en for - ta den andre foten til side. Bruk 45 sekunder på en fot. Bytt til neste fot for neste runde.

  • Situps

  • Markløft - Bruk så mye vekt at du klarer å holde skuldrene riktig og bukpress i magen. Øvelsen skal ikke gi vondt i ryggen.

  • Beinhev - denne øvelsen kan tas med strake ben, en og en fot eller med bøy i knærne. Det viktigste er at korsryggen er i bakken hele tiden.

  • Skulderpress - pass på at du trekker skuldrene ned. Armene skal bak øret når de er utstrekt oppe. Pass på å være stabil i ryggen og ikke får svai.

  • Side-situps - Ha korsryggen i bakken. Forsøk å nå hælen med armene.


 
 

Filmer og informasjon fra treningene

Her kommer vi til å legge ut litt informasjon og filmer av øvelser som vi gjør på treningene. Vi håper det gjør det lettere for dere å trene litt på egenhånd slik at dere får enda større fremgang. Husk at dere alltid kan kontakte oss hvis dere lurer på noe.