Deltaker side for
Lettere - Sterkere - Raskere. 



Informasjon - tips og ukesprogram for høstens “Lettere - Sterkere - Raskere”.

Program Uke #1

Denne uken er det styrketest. Vi bruker klassiske baseøvelsene som grunnlag for test. Disse styrker hele kroppen og har en fin funksjonell effekt som betyr at de bruker muskler du behøver i hverdagen. Både til å holde kroppen i god posisjon men også i hverdagsaktivitet. Samtidig er det øvelser som lett kan gjøres hjemme.
Øvelsene som brukes er er; Knebøy, Situps, Skulderpress, Utfall og Pushups.

Program Uke #2

Denne uken er det løpe/gå fokus. Vi skal løpe eller gå og teste kapasiten til den enkelte. Dette testes på ulik måte, avhengig av deltakerens utgangspunkt og muligheter. Her vil du få tips til hvordan du kan trene selv for å få best mulig effekt.

Hvis du ikke har gjennomført din personlige oppstartsamtale så bør du gjøre det denne uken. Den kan du booke på https://merkesbooking.as.me/coaching.

Program Uke #3

Vi fortsetter å løpe/gå. Det er fordi vi ønsker å øke forbrenningen og bruke det fine høstværet så mye som mulig. Husk å gjøre styrkeøvelsene hjemme, gjerne med strikk eller bare med din kropp som belastning.

Denne uken så begynner vi også å legge ut forslag til ukesmenyer. Hvis du ønsker så kan du starte før, da er det bare å si ifra.

Program Uke #4

Avhengig av vær så fortsetter vi å løpe/gå. Det kan være at vi bytter litt på innholdet - vi er mest glade i å løpe ute i fint vær. Trening skal også være gøy :-) og høsten kan være veldig fin. Husk uansett å gjøre styrkeøvelsene hjemme, gjerne med strikk eller bare med din kropp som belastning.

Ny ukesmeny med nye kalori mål.

Nå kan det være på tide å gjennomføre din personlige oppfølgingssamtale. Den kan du booke på https://merkesbooking.as.me/coaching.

Program Uke #5

Om det ikke ble løping/gåing i forrige uke så blir det denne uken. Det er viktig å løpe for å få bedre kondisjon og forbrenning. Husk også å legg inn en løpe økt i uken hjemme. Det skal du fortsette med også etter at dette programmet er ferdig.

Ny ukesmeny med nye kalori mål.

Program Uke #6

Tilbake på styrketrening. De neste to ukene blir det fokus på effektiv styrketrening og teknikk trening. Alle skal bli slitne og lære fra sitt eget utgangspunkt, derfor bruker vi mye egenvekt øvelser. Det vil si øvelser hvor du bruker din egen kropp som belastning. Det kan også være som gir litt puls for å få opp forbrenningen.

Husk å løpe eller gå fort i tillegg :-)

Program Uke #7

Fortsette med styrketrening. Ganske lik som forrige uke. Husk å løpe i tillegg :-)

Nå kan det være på tide å tenke på din siste personlige oppfølgingssamtale. Den kan du booke på https://merkesbooking.as.me/coaching.

Program Uke #8

Siste uke og vi tester og trener. Nå skal vi se hvor mye flinkere alle har blitt :-) Vi bruker de samme øvelsene som i starten og du får også trent ganske mye denne økten. Kanskje den tøffeste treningen i hele programmet.


Filmer til noen av øvelsene som gjøres.






Kurset gjennomføres både ute og inne - Camilla og jeanette er dine erfarne trenere og veiledere. Denne gangen også med Thorbjørn som coach og oppfølging av din individuelle plan. 
 

Vi bidrar med endring som kan leves i din hverdag, som er langvarig og som merkes!
— Gry Hauge Merkesdal, gründer, personligtrener og kostholdsveileder..

I Merkes jobber med vi med endringer som merkes.  Det skal gi resultater som du som kunde opplever og kjenner at fungerer og som er i trå med dine mål.  Derfor jobber vi mye med mål og målinger slik at du kan være helt sikker på at de resultatene du oppnår stemmer med de mål du har satt deg.  Dette er grunnleggende for alt arbeid vi gjør og en gjennomgående tanke i vår arbeidsmetode.