Sommertrening - enkelt og effektivt!!

Trening i ferien kan ofte være vanskelig å få til.  Langt borte fra sitt vanlige treningssenter og daglige rutiner - gjør at de gode vanene du har sklir ut og det blir mindre trening.  Og det er kanskje greit.  Ferie er ferie og da skal vi koble av!  Samtidig er det viktig å vite at muskler er ferskvare og det går dessverre ikke veldig lang tid før ditt nivå synker.  

Heldigvis er det ganske lett å vedlikeholde nivået gjennom sommeren.  Vi har samlet 3 filmer som viser deg noen øvelser som styrker hele kroppen, kan tilpasses alle nivå og gjennomføres når og hvor som helst! En gåtur, løpetur eller sykkeltur i tillegg til disse er det du behøver for å sikre din gode form gjennom sommeren. 

Disse geniale øvelsene styrker overkropp - både bryst, og rygg.  Det styrker mage, kjerne og armer og vi har lagt på rumpe og lår øvelser. Så med disse tre filmene får du de øvelsene som behøves for å trene hele kroppen gjennom sommeren. 


I denne videoen går vi gjennom hvordan du kan trene rumpe. Rumpa er vår største muskel og rumpen må trenes for å holde kroppen stabil og sterk. Her viser vi flere varianter av øvelsen seteløft som gir god effekt på lår, rumpe og kjerne. Dette er en effektiv øvelse for å få en spenstig rumpe og gir styrke til vår største muskel - gluteus maximus. Øvelsen er fantastisk fleksibel som kan tilpasses, og varieres slik at det alltid er progresjon og øvelsen kan utføres når som helst.  Muskler som trenes i denne øvelsen er magemusklene, rygg, rumpe (gluteus maximus), og bena både lårmuskulatur (kvadriceps) og leggmusklatur.  Så om du  både ønsker styrke, stabilitet og balanse så er utfall en av øvelsene du må ha med i ditt styrkeprogram. 

Magetrening er viktig for å unngå skader og god holdning i denne videoen viser vi den klassiske øvelsen sit-ups. Vi viser ulike variasjoner av øvelsen og har gode råd til hva du bør tenke på og hvordan øvelsen skal gjennomføres. 
Øvelsen er fleksibel og kan tilpasses, og varieres slik at det alltid er progresjon og øvelsen kan utføres når som helst.  Muskler som trenes i denne øvelsen er hovedsaklig de store rette magemusklene. En klassisk øvelse for å få tydelige og sterke magemuskler. 

Denne filmen viser instruksjon og tips om hvordan pushups og renegade row bør gjøres. Dette er en av våre absolutte favoritter. Øvelser som styrker hele kroppen og er super effektiv trening som kan gjøres hjemme hos deg selv, på hotell eller hytta. Ja, nær sagt over alt.  Når de utføres riktig er disse to øvelsene nesten et helt treningsprogram i seg selv. 


 

Lykke til med din trening i sommer!  Ta gjerne kontakt med oss om du har spørsmål om hvordan du kan trene best mulig i sommer for å nå dine mål.  Vi heier på deg og ønsker at du skal lykkes.  

Abonner gjerne på vår YouTube kanal for å få alle våre oppdateringer. Du vil ikke gå glipp av den som kommer neste tirsdag :-) http://bit.ly/abonner-merkes