Effektiv trening på riktig nivå!

Trening og aktivitet skal jo først og fremt være gøy - men det er jo også bra at det er du får mest mulig aktivitet ut av den tiden du bruker på din trening.  Og det viktigste da er å gjøre det som gir mest mulig effekt på ditt eget nivå.  


Å øke sin egen prestasjon betyr i bunn og grunn at du må gjøre noe som du ikke klarer eller er vant med og at kroppen, eller hodet, endrer seg slik at det kan utføre nye oppgaver.  Så det handler om å tilføre stress og hvile i riktig mengde til riktig tid for å få mest effekt. 

Det som gir deg mest effekt er å finne det nivået som gir både optimal stress og hvile, det varierer for hver enkelt person. Derfor mener vi at det ikke er mulig å lage treningsprogram som passer for alle - og jobber kun individuelt.  

Komme+videre+med+trening.jpg

For å gjøre det litt lettere kan det være lurt å bruke tre ulike nivå. 

  • Jeg vil komme igang. 
    Er nivået hvor det er viktig å få gode vaner og bli vant med å være i regelmessig aktivitet.  Kun få øvelser som passer deg og din livssituasjon.  Her er all bevegelse en seier, husk å feire din egen fremgang!
  • Jeg vil komme videre.
    Er litt flere avanserte øvelser som gir enda mer effekt men som også krever mer veiledning og øvelse det er også lurt å øke intensitet nivået på kondisjonstreningen.
  • Jeg vil bli skikkelig god.
    Alle kan bli skikkelig god!  Her er det viktig å gjøre det riktig til riktig tid.  Det er mer snakk om en god struktur og å være nøye på konkurranse spesifikke øvelser. 

Vi har laget en livesendingen hvor vi forteller enda mer om "effektiv trening på riktig nivå" og et gratis minikurs på: http://www.merkes.no/gratis-video-kurs

Kontakt oss gjerne om du har spørsmål til hvordan du kan trene mest mulig effektivt på ditt nivå :-)