MERKE helg med kaoskontroll

Når planen var to sykkelritt ‪#‎uck‬‬ ‪#‎lygnafatbike‬‬ og mye god mengde trening på sykkel.. og alt av daglige småproblemer toppes av en syk liten gutt. Da står valget mellom å bli sur, gi opp og si at slik er det å være småbarnsforeldre eller å bli kreativ
En tøff Mats som kjemper tappert med feberen 

En tøff Mats som kjemper tappert med feberen 

MERKE helgen er en del av vår metode og det gir den rette progresjonen for kroppen. Vi har tre strategier for å få til økt progresjon som vi bruker aktivt i hverdagen: 

·        God planlegging

·        Trene når du har tid

·        En MERKE helg i måneden

Denne MERKE helgen ble kaos gjort om til orden ved å være kreative

Jeg hadde planlagt MERKE helgen i februar godt i forkant. Vi skulle sykle to ritt, ett på lørdagen og ett på søndagen. Det var hovedplanen :-) Arrangøren for rittet på lørdagen valgte å avlyse pga føre og vær. Det skjønner jeg godt. Det var både glatt og isete.

Plan B ble da å trene godt på Elixia på egenhånd og kanskje ta en hundesledetur i Hurdal senere på dagen.  Lygna sykkelritt skulle sykles på søndagen. Barnevakten vår kunne dessverre ikke passe barna på søndag og da var Lygna sykkelritt heller ikke aktuelt- det ble for mye logistikk for lite trening. 

Plan C var å ta med hele familien til Elixia på lørdagen og ta fatbiketur på kveldstid på skift. Vi skulle også sykle/trene på skift på søndagen. Dessverre så ble vår yngste sønn syk og fikk 39,5 i feber. Stakkars liten :-(  

Den endelige planen var da Plan D som ble å trene alene uten familie på Elixia, ha styrke og core timen min og bruke helgen til å få til teknikken på balanserulla. 

Stikkordet for denne MERKE helgen  ble å utfordre seg selv og gå utenfor komfortsonen. Jeg utfordret meg på treningsstudioet og jeg grep de mulighetene jeg hadde. Jeg var så heldig å treffe PT Andree som trente og fikk være med på hans trening. Det resulterte i min første handstand push up. Til og med PT trenger hjelp fra PT i blant ;-) 

Våg å gå utenfor komfortsonen, det er da progresjonen kommer :-) Det skjer ingen endring så lenge du er i komfortsonen ;-)

Denne helgen kunne blitt svært annerledes hadde vi ikke brukt kreativiteten og trent når vi kunne. Vi endte opp med 8 timer trening hver og greit med søvn og det er jeg fornøyd med. 

En MERKE helg i måneden er en god måte å sikre progresjonen  samtidig som det er sunt for kropp og sjel. Det er en helg helt fri fra å rydde i garasjen, bodene og huset, snekre, bytte dekk eller vaske vinduer. Det er tre andre helger i måneden som kan fylles opp med disse oppgavene. Hele familiens fokus er på sunn mat, søvn og aktivitet. Ingenting annet en hel helg. 

En deilig tur med fatbiken :-) Beste morsdags presang jeg har fått :-) 

En deilig tur med fatbiken :-) Beste morsdags presang jeg har fått :-) 

Bli med meg, neste måned og lag en MERKE helg du også. En helg med kun fokus på å være i mer aktivitet, spise sunt og sove godt :-)
Gry Hauge MerkesdalComment